Hoe ver moeten bomen en struiken worden gesnoeid die over een voetpad hangen?

Mijn verhuurder heeft mij een brief gestuurd waarin staat dat ik mijn struiken moet snoeien zodat het niet meer over het voetpad hangt.
Omdat de struiken en bomen heel hoog zijn, heb ik nu alleen maar de takken tot 2,5m afgesnoeid zodat je genoeg ruimte hebt en weer gewoon over het pad kunt gaan. Is dat voldoende? Bestaat er een wet wat dit betreft?

Alvast bedankt voor jullie hulp :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Je moet een ongehinderde doorgang verlenen aan passanten op het voetpad. Het lijkt mij dat je hiervoor hebt gezorgd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De mensen moeten goed over het pad kunnen lopen.Dus eerste vereiste is dat ze daar goed en zonder nat te worden als het regent overheen kunnen gaan.Als ik jou was ,zou ik de trap er bij pakken,en ook in de hoogte wat snoeien,net waar je nog bij kan.En dan denk ik dat je verder geen problemen meer krijgt.Ik neem aan dat de verhuurder niet
verwacht dat je met een hoog werker aan de gang gaat.
Suc6 met de klus.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zonder nat te worden? Dan mogen ze alle bomen in het gemeenteplantsoen ook wel snoeien
Ja daar zij wetten voor,maar dat ligt bij iedere gemeenten anders.
Wand het is zo dat je bij de aanplant bepaalde afstand moet worden gehouden.
Dan is de vraag hoe lang staan die struiken en bomen er al enz.
Dus om maar even die wetten op zij te leggen,wand die zijn in mijn ogen niet nodig.
Het is toch logies dat je zorg ervoor draagt, dat je buren een fatsoenlijke doorgang hebben en houden.
Wil je dan toch verder weten wie wat en hoe,kan je het beste op de gemeente zijn,wand daar liggen de leefregels er voor
Hoop dat je er zo uit komt met jou verhuurder